PANTERA 50
PANTERA 50
Jeżeli interesuje Ciebie helikopter który lata jak Vibe 90 lub X-cell Stratus 90, ale który kosztuje pięć razy mniej to przeczytaj ten artykuł i zastanów się nad naszą nową ofertą. Chcemy przedstawić zdobywający sobie popularność na polskim rynku model śmigłowca który nazywa się Pantera 50, a jest konstrukcją amerykańskiego inżyniera który nazywa się John Beech. Model Pantery jest śmigłowcem klasy 50 czyli napędzany silnikami o pojemności 8,5ccm. Ze względu na jego masywną konstrukcję dużą mocną ramę istnieje możliwość konwersji na klasyczną 60-tke, oczywiście po zastosowaniu nowego łoża silnikowego i dłuższej rury ogonowej. Niezaprzeczalne zalety tego modelu to: masywna konstrukcja, bardzo dobre rozwiązanie sterowania tarczą, wał główny podparty w trzech punktach, 4mm pręt sterujący, 20% większe sprzęgło odśrodkowe aniżeli w pozostałych 50-tkach, łożyska oporowe w okuciu łopatek ogona, duży pół litrowy zbiornik paliwa.
Caliber 400 XP   Do niezaprzeczalnych zalet tego modelu należy bardzo solidnie wykonana rama z możliwością wymiany gniazd pod łożyska bez konieczności wymiany całej ramy. Łożyska zastosowane w tym śmigłowcu są 40% szersze od łożysk w podobnych modelach, a sam wał wirnika co widać na zdjęciu jest podparty trzema łożyskami co daje mu bardzo dużą szytwność która przekłada się na zwrotność w manewrowaniu modelu. Patent przejęty z modeli klasy 60/90
  Rama śmigłowca została wykonana z mieszanki tworzywa sztucznego z włóknem węglowym co czyni ją bardzo mocną.Jeżeli twój silnik kiedykolwiek zgasł podczas lotu, docenisz bardzo cenną rzecz która ma pantera, mianowicie możliwość zastosowania dodatkowego serwa za pomocą którego możesz podczas lotu bez konieczności lądowania dokonywać poprawek na iglicy sterującej dopływem mieszanki. Jeżeli używasz governora Futaby podłącz serwo do "mixture port" i pozwól aby obrotomierz sterował obrotami (RPM) i składem mieszanki (fuel mixture).
  Widok ogólny na zmontowaną ramę modelu.
  Wewnątrz ramy mamy umieszczony na gumowych tłumikach wyjątkowo duży zbiornik o pojemności 500ml, który pozwala na wykonywanie ostrych lotów typu 3D do 14 minut
  Rewelacyjne rozwiązanie sterowanie przejęte ze śmigłowca X-cell Stratus. System ten polega na podparciu przedłużonej osi serwomechanizmu która wchodzi w specjalną ramkę z łożyskiem, a ta jest na sztywno przykręcona do ramy. Sposób ten zapewnia że podczas ostrych manewrów impulsy które idą z tarczy sterującej nie powodują zużywania się przekładni w samych serwomechanizmach.
  Sposób mocowania odbiornika i akumulatora zasilającego.
  Głowica z częścią centralną która została wykonana z metalu. Proszę zwrócić uwagę na super mocne i solidne wręcz przewymiarowane okucia uchwytu łopat, które są zdolne przeżyć niejedną kraksę. Można je również stosować kiedy przebudujemy model na większy klasy 60/90.
  Zwracamy również uwagę na bardzo cenny szczegół tj. ramkę sterująca z ukośnymi ramionami skierowanymi do dołu co daje nam w efekcie że podczas bardzo dużych wychyleń pręta sterującego w/w ramka nie dotyka czy uderza w okucia łopat.
  Zdjęcie może nie oddać, ale pręt sterujący który jest zastosowany w tym modelu ma grubość 4mm (rozwiązenie z modeli 60/90) przekłada się to na maksymalną sztywność pręta i bardzo dokładne sterowanie modelem.
  Do zestawu standardowo jest dokładany specjalny kanał dolotowy z dużym filtrem który możemy założyć na gaźnik i mieć dodatkową ochronę przed zanieczyszczeniami silnika (pył, piasek).
  Widok na rolkę rozruchową silnika z typowym wpustem na sześciokątną przedłużkę rozrusznika.
  Okucia śmigła ogonowego posiadają łożyska oporowe (rozwiązanie niespotykane w innych modelach)

LINK DO STRONY PRODUCENTA: AUDACITYMODELS
ARTYKUŁY NA TEMAT MONTAŻU I EKSPLOATACJI ŚMIGŁOWCA PANTERA 50

OFERTA 1
Proponujemy cały kompletny model Pantera 50 z następującym wyposażeniem:
  • Model do samodzielnego montażu
  • Silnik Kyosho GX-52
  • Tłumik fabryczny Pantera
  • Łopaty drewniane 600mm
    TO WSZYSTKO ZA JEDYNE 1390,-

  • OFERTA 2
    Proponujemy cały kompletny model Pantera 50 z następującym wyposażeniem:
  • Model do samodzielnego montażu
  • Silnik OS MAX 50 HYPER
  • Tłumik firmy Kyosho
  • Orginalne łopaty japońskiej firmy FUNTECH (570mm)
    TO WSZYSTKO ZA JEDYNE 1790,-
    Rozmiar: 14828 bajtów Rozmiar: 14828 bajtów
    Rozmiar: 14828 bajtów Rozmiar: 14828 bajtów
    Rozmiar: 14828 bajtów Rozmiar: 14828 bajtów

    POZOSTAŁE OFERTY:
    OFERTA I
    Kit do samodzielnego montażu modelu Panthera 50 bez silnika i łopat wirnika głównego w cenie 990,-
    OFERTA II
    Kit do samodzielnego montażu modelu Panthera 50 wraz z silnikiem Kyosho GX52 bez łopat w cenie 1290,-
    OFERTA III
    ZKit do samodzielnego montażu modelu Panthera 50 z silnikiem Kyosho GX52 z drewnianymi łopatami w cenie 1390,-

  •   Zestaw nie posiada instrukcji montażu ponieważ została ona bardzo dokładnie i precyzyjnie opracowana przez producenta modelu zamieszczamy ją w formie elektronicznej na naszej stronie.

    Ze względu na wielkość plików (instrukcja 21MB, rysunki i części 8MB) należy zapisać je na swoim komputerze. Kliknij prawym przyciskiem myszki na ikonę poniżej następnie wybierz opcję "zapisz element docelowy jako.."
    Pantera 50 instrukcja      Pantera 50 rysunki i spis części
    W zestawie znajduje się:
       Model smigłowca PANTERA 50 KIT do samodzielnego montażu. Zestaw nie zawiera łopat wirnika głównego.


    Dane technicze:
                   Długość : 1216mm
                   Długość łopat: 620mm
                   Średnica wirnika głównego: 1423mm
                   Średnica wirnika ogonowego: 267mm
                   Zębatki silnika: 15T
                   Stopień Przełożenia: 8,7:1 do 5,3:1
                   Waga modelu gotowego do lotu: 3500g
                   System sterowania: 120 stopni CCPM

    ZOBACZ CO POTRAFI PANTERA 50 W RĘKACH WYTRAWNEGO PILOTA



    Wszelkie prawa zastrzeżone. Teksty i opisy są własnością autora, jakiekolwiek ich kopiowanie bez jego zgody jest złamaniem prawa.


    SERWIS ZDJĘCIOWY

    Pantera jako jedynyn model posiada bardzo solidnie wykonane okucia łopat wirnika głównego.


    Pantera jako jedynyn model posiada bardzo solidnie wykonane okucia łopat wirnika głównego.


    Pantera jako jedynyn model posiada bardzo solidnie wykonane okucia łopat wirnika głównego.


    Pantera jako jedynyn model posiada bardzo solidnie wykonane okucia łopat wirnika głównego.


    Wydrążony w celu wzmocnienia hartowany wał główny.


    Pantera jako jedyny model posiada łożyska oporowe w okuciach wirnika ogonowego.


    W pełni ułożyskowany i bardzo solidny mikser skoku usadowiony na wale głównym.


    Jarzmo wykonane z duraluminium do którego jest przykręcana tarcza sprzęgła.


    Profilowane łopatki wentylatora - praktycznie tylko w Panterze.


    Widok dolnej części wentylatora - z oknem umożliwiającym montaż czujnika obrotomierza.


    Tarcza sprzęgła wraz z łożyskiem jednokierunkowym.


    Pantera jako jedyny model w tej klasie ma sprzęgło które rozmiarami dorównuje modelom klasy 60.


    Powiększone łożysko w którym osadzony jest wał wirnika głównego.


    Łożysko wału głównego o szerokości 7mm - Pantera obok po prawej łożysko standardowe innych modeli.


    Bardzo solidnie wykonana ramka flybar`a.


    Stalowe wzmocnienie łączące trzpienie tarczy sterującej.


    Tylko Pantera ma tak solidną obudowę piasty wirnika ogonowego.


    Tylko Pantera ma tak solidną obudowę piasty wirnika ogonowego.


    Podwójny Pitch-slider śmigła ogonowego.


    Przelotka popychacza śmigła ogonowego.


    Zastrzały rury ogonowej oraz duży zbiornik paliwa.


    Miejsce mocowania silnika.


    Miejsce mocowania silnika w głębi kosz sprzęgłowy.


    Kabina wykonana z ABS`u


    Gniazdo mocowania kabiny - łatwy i szybki dostęp do wnętrza modelu.


    Ażurowany statecznik pionowy.