CALIBER 90
CALIBER 4   Model śmigłowca Caliber 90 firmy Kyosho wersja V2 2006. Produkt najwyższej klasy, model typowo zawodniczy wykonany całkowicie z duralu lotniczego o najwyższych parametrach twardości. Odmienna konstrukcja ramy, która jest frezowaną klatką wykonaną z duralu, wzmacnianą płytami wyciętymi z węgla powoduje, że część centralna modelu jest praktycznie niezniszczalna. Elementy przenoszące napęd z silnika są produktami o najwyższej jakości, sprzęgło wykonane ze stali o powiększonej średnicy z unikalnym bezpośrednim systemem uruchamiania silnika. Zespół przenoszenia napędu na drugi stopień reduktora jest jak zawsze w modelach firmy Kyosho dokonywany za pomocą paska zębatego co powoduje że przekładnia pracuje niezwykle elastycznie a zarazem cicho. Modelem tym podczas ostatnich mistrzostw świata rozegranych w Polsce startowało bardzo wielu zawodników, modelem tym lata aktualnie mistrz Austrii, Francji, Niemiec a także wicemistrz Japoni.  
ŚMIGŁOWIEC W LOCIE
Całą konstrukcję śmigłowca dokładnie osłania kabina wykonana z włókna węglowego, wylakierowana na biało z wyciętymi otworami chłodzącymi silnik np. OS MAX 91 HZ z tłumikiem firmy Hatori (brak w zestawie). Całość dopełnia komplet efektownych naklejek w niebieskim odcieniu.
 
GŁOWICA CALIBER 4
Wyżej wymieniona kabina jest bardzo wąska co powoduje że model w szybkim locie postępowym stawia minimalny opór.
 
STEROWANIE CALIBER 4 Część centralna modelu, z zainstalowanym silnikiem z którego napęd za pomocą przekładni pasowej przenoszony jest na drugi stopień reduktora.  
MECHANIKA CALIBER 4 Część przednia modelu z zainstalowanym silnikiem z bardzo dużym wentylatorem, który w wydatny sposób chłodzi głowicę silnika.  
PIASTA OGONOWA CALIBER 4 Głowica śmigłowca wykonana z duralu i ze stali.  
 

Dane technicze:
               Długość: 1410mm
               Wysokość: 440mm
               Średnica wirnika: 1560mm
               Przełożenia: 7,9:1:5,06
               Waga: 4900g
               Silnik: 15ccm




SERWIS ZDJĘCIOWY

Rama węglowa 2mm CFK


Dolna część ramy modelu


Statecznik poziomy i pionowy wykonany z węgla


Część dolna głowicy wykonana z duralu z dodatkowymi zaciskami centrującymi na wale.


Widok od dołu na element centralny głowicy nakładany na wał główny (12mm)


Całkowicie zmontowana głowica modelu klasy 90


Tarcza sterująca na wał (12mm) z możliwością sterowania systemem 140 stopni


Miksery systemu Bell Hiller


Orczyki sterujące tarczą


Kosz sprzęgłowy z wyraźnie widoczną zębatką pod pasek napędowy


Kosz sprzęgłowy z zamontowanymi łożyskami centrującymi jego pracę


Sprzęgło o dużej średnicy i powiększonej masie odpowienio dobranej do silników klasy 90


Tryb główny drugiego stopnia reduktora o module M1


Hartowany, polerowany i drążony wał wirnika średnica 12mm


Elementy składowe drugiego stopnia reduktora z tzw wolnym kołem z umieszczonym wewnątrz
łożyskiem jednokierunkowym o podwójnej długości


Rolka napędowa do paska śmigła ogonowego


Elementy drążone z duralu usztywniające dolną część ramy


Elementy poprzeczne ramy głównej drążone z duralu z osadzonymi łożyskami


Ażurowany element łączący ramę


Gniazdo z łożyskiem wirnika głównego i element łączący ramę


Bardzo masywne łoże silnika wykonane z duralu


Elementy składowe wirnika ogonowego


Bardzo wydajny wentylator chłodzący silnik


Tunel naprowadzający strumień powietrza na głowicę silnika


Dolna część ramy


Górna część ramy


Całkowicie zmontowana skrzynka która spina boczne ramy węglowe


Drugi stopień przekładni z zmontowanym tzw wolnym kołem


Wentylator osadzony w ramie


Głowica Calibra 90 gotowa do zamontowania w modelu


Okucie mocujące łopaty z otworem 5mm


Głowica modelu z zbliżeniem na ramię okucia


Sprzęgło zamontowane na osi silnika


Silnik OS MAX 91HZ osadzony w łożu silnika


Silnik z łożem zamocowany w ramie dolnej


Ogólny widok ramy górnej i dolnej z zamontowanym silnikiem OSMAX 91 HZ


System napędu wentylatora chłodzącego silnik


Proszę zwrócić uwagę, że wentylator chłodzący jest umieszczony bezpośrednio nad głowicą silnika
co powoduje że jest ona chłodzona bardzo efektywnie bez żadnych strat strumienia powietrza


Elementy dystansowe spinające ramę górną i dolną


Zmontowana część centralna z silnikiem OS MAX 91 HZ wraz z rurą rezonansową firmy Hatori


Dodatkowy zbiornik wyrównawczy na paliwo


Rama z osadzonym silnikiem i zamontowanymi osłonami wentylatora


Model firmy Kyosho Caliber 90 V2006 całkowicie zmontowany


Model z zainstalowanym tłumikiem Hatori








Kabina wykonana z włókna węglowego z wyciętymi otworami w celu skutecznego chłodzenia tłumika