CALIBER 6
CALIBER 6 Caliber 6 to nowy śmigłowiec japońskiej firmy Kyosho w rodzinie tak zwanych 50`tek. Model dla najbardziej wymagających pilotów.
W przedniej części w której znajdują się serwomechanizmy sterujące głowicą znajduje się specjalne pudełko na odbiornik i akumulatory zamykane na zapinki typu samochodowego -cenna innowacja- teraz odbiornik i baterie znajdują się w szczelnym i mocnym zamknięciu.
 
Rama z mechaniką Caliber 6 w przeciwieństwie do Calibra 5, otrzymał nowy system sterowania tarczą sterującą (push-pull) w systemie CCPM 120 co czyni ten układ silniejszym i jeszcze bradziej precyzyjnym. Układ zasilania w paliwo, kolejna nowość niespotykana w innych modelach, a mianowicie dodatkowy zbiornik o pojemności 80 ccm. Kto lata figury akrobacji czy ostre manewry 3D ten wie jak ważny jest stały dopływ paliwa do gaźnika szczególnie przy niskim już poziomie paliwa w zbiorniku głównym  
Głowica Caliber 6 Głowica wirnika z częścią centralną wykonano z metalu (duraluminium), element ten jest bardzo ważny ze względu że właśnie tutaj na prostopadłych siły odśrodkowej i mocy dostarczanej z wału zachodzą bardzo duże obciążnia. Uchwyty łopat wykonane są z tworzywa dzięki czemu w przeciwieństwie do aluminiowych okuć istnieje mniejsze prawdopodobieństwo wybicia gniazd łożysk.  
Zespół napędowy śmigłowca Caliber 6 ma nową konstrukcję ramy trzymająca wirnik, silnik, przekładnie i zbiornik. Z tyłu ma ona przekrój walca z przodu zamknięta jest bardzo dużym łożem silnika wykonanym z metalu. po złożeniu i skręceniu nabiera bardzo wysokiej wytrzymałości na skręcanie, nie potrzebne są dodatkowe płytki wzmacniające z węgla lub metalu. Przekładnia główna dwustopniowa z pierwszym stopniem na pasku zębatym. Moment obrotowy od silnika jest bardzo elastycznie przenoszony na zespół napędowy co chroni łożysko jednokierunkowe przed przedwczesnym zużyciem, pasek ma jeszcze inna ważną zaletę nie musimy ustawiać i kontrolować luzu między zębami w zespole napędowym, silnik ma swoje jedno stałe ustalone miejsce, bez potrzeby regulacji czy to w przód czy tył.  
Servo ogonowe System sterowania śmigłem ogonowym przeniesiono z zawodniczego modelu Caliber 90 V2. Od tej chwili serwo ogona pracuje metodą (push-pull). orczyk serwa śmigła ogonowego napędza dwa niezależne popychacze wykonane z węgla. Praca w tym systemie eliminuje jakiekolwiek luzy które mogłyby powstać na popychaczach. Umieszczenie serwomechanizmu na rurze ogonowej zabezpiecza serwo podczas wypadku i ewentualnego złamania rury ogonowej, że popychacze nie wyrwą przekładni serwa  
Piasta ogonowa Piasta ogona podwójne orczyki wszystkie elementy ruchome na podwójnych miniaturowych łożyskach -precyzja, precyzja, i jeszcze raz precyzja !!!  
SILNIK OS MAX OS 37 SZ-H Sercem helikoptera jest jego silnik, do naszego modelu jest zalecany najlepszy z dostępnych silników, a mianowicie OS MAX 50 SX HYPER, o mocy 1.9 KM !! model napędzany tym silnikiem to prawdziwa rakieta !!  
SILNIK OS MAX OS 37 SZ-H Zalecane łopaty do Calibra 6 - to łopaty węglowe o długości 600mm, więcej informacji znajdziesz Tutaj  
  W zestawie znajduje się:Model śmigłowca w formie kit`u tj zestaw do samodzielnego montażu. Wraz z tłumikiem wykonanym z aluminium który pasuje do każdego silnika klasy 50. Model należy doposażyć w silnik i łopaty wirnika głównego.  
 

Dane technicze:
               Długość: 1160mm
               Szerokość: 220mm
               Wysokość: 400mm
               Waga: 3100g
               Średnica wirnika głównego: 1340mm
               Średnica wirnika ogonowego: 240mm
               Przełożenia: 9.6:1:5




Części tuningowe do modelu Caliber 5


Cena 170,-
Specjalistyczna końcówka do uruchamiania silnika w modelu śmigłowca. Pragniemy zwrócić uwagę na bardzo dobrze rozwiązaną część tzw. wolnego koła (kliknij na zdjęcie). Wzmocnione łożysko jednokierunkowe jest chronione za pomocą dwóch łożysk co powoduje że ta część przedłużki jest praktycznie niezniszczalna. Nadaje się do wszystkich klas śmigłowców spalinowych.

Koło pasowe drugiego stopnia
przekładni wykonane z aluminium
Cena 175,-

Nowa zębatka (15 zębów) podnosząca obroty wirnika
Cena 58,-

Tuningowany wał wirnika głównego,poprzez przewiercenie została uzyskana większa sztywność a zarazem znaczna oszczędność masy tj. ze 155g została obniżona do 105g
Cena: 130,-

Rolki napędowe śmigła ogonowego wykonane z aluminium wraz z nowym wałem przechodzącym przez łożysko wolnego koła.
Cena 180,-

Wentylator o powiększonej powierzchni łopatek i zwiększonej liczbie do ośmiu sztuk, wykonany z aluminium.
Cena: 190,-

Ultralekkie mocowanie do serwa ogonowego wykonane z aluminium i płyty węglowej.
Cena 149,-

Nowość Łopaty japońskiej firmy FunTech całkowicie wykonane z węgla o długości 600mm
Cena: 340,-

Nowy większy zbiornik o pojemności 440ml pozwalający na loty do 20min.
Cena 80,-

Nowe łożysko jednokierunkowe w stalowej obudowie o przedłużonej długości, supermocne.
Cena: 140,-

Nowy tryb drugiego stopnia z możliwością wymiany łożyska (patrz obok).
Cena 38,-

Uszczelki sylikonowe do tłumika (para).
Cena: 30,-

Miksery pośrednie wirnika głównego.
Cena 250,-

Specjalistyczne cęgi do wypinania i zapinania snapów
Cena: 100,-