Kyosho Caliber 5
















W zestawie wysokiej klasy drewniane łopaty pokryte folią termokurczliwą o długości 600mm














  Caliber 5 to nowy śmigłowiec japońskiej firmy Kyosho w rodzinie tak zwanych 50`tek. Chcielibyśm krótko opisać co wyróżnia go na tle innych modeli w tej klasie. Posiłkując się zdjęciami ze strony internetowej, zaczniemy od głowicy. Jej część centralna wykonana jest bardzo solidnie z metalu, element ten jest bardzo ważny ze względu że właśnie tutaj na prostopadłych siły odśrodkowej i mocy dostarczanej z wału zachodzą bardzo duże obciążnia. Uchwyty łopat wykonane są z tworzywa dzięki czemu w przeciwieństwie do aluminiowych okuć istnieje mniejsze prawdopodobieństwo wybicia gniazd łożysk. Przechodzimy do ramy i zespołu napędowego. Na wale głowicy o średnicy 10mm tarcza sterująca z metalu (standard). Caliber 5 ma nową konstrukcję ramy trzymająca wiernik, silnik, przekładnie i zbiornik. Z tyłu ma ona przekrój walca z przodu zamknięta jest bardzo dużym łożem silnika wykonanym z metalu. po złożeniu i skręceniu nabiera bardzo wysokiej wytrzymałości na skręcanie, nie potrzebne są dodatkowe płytki wzmacniające z węgla lub metalu. Przekładnia główna dwustopniowa z pierwszym stopniem na pasku zębatym. Co daje nam pasek zębaty: Bardzo cichą pracę zespołu napędowego (nie klekocze) Moment obrotowy od silnika jest bardzo elastycznie przenoszony na zespół napędowy co chroni łożysko jednokierunkowe przed przedwczesnym zużyciem, pasek ma jeszcze inna ważną zaletę nie musimy ustawiać i kontrolować luzu między zębami w zespole napędowym, silnik ma swoje jedno stałe ustalone miejsce, bez potrzeby regulacji czy to w przód czy tył. Sercem helikoptera jest jego silnik, w naszym modelu mamy zastosowany silnik firmy Kyosho GX52 o pojemności 8,5ccm3 i mocy ca. 1.5KM. Silnik ten jest wykonany w technologii ABC i po odpowiednim starannym dotarciu zapewnia długotrwałą i wydajną pracę. W zestawie fabrycznym otrzymujemy również wysokiej klasy wykonany z aluminium tłumik który możemy rozbierać i ewentualnie tuningować. Patrząc na układ zasilania w paliwo, kolejna nowość niespotykana w innych modelach, a mianowicie dodatkowy zbiornik o pojemności 80 ccm. Kto lata figury akrobacji czy ostre manewry 3D ten wie jak ważny jest stały dopływ paliwa do gaźnika szczególnie przy niskim już poziomie paliwa w zbiorniku głównym. Na wale silnika sprzęgło oraz kosz sprzęgłowy z metalu (standard). Przechodząc do układu sterowania głowicą Kyosho proponuje dwie możliwości: układ fabryczny znajdujący się w zestawie czyli metodą tradycyjną jeden serwomechanizm skoku ogólnego poruszą specjalną ramką w której znajdują się dwa pozostałe serwa sterujące głowicą. Lub 3 serwa w systemie 120 stopni (opcja możliwość dokupienia zestawu o numerze katalogowym CA5140-EMS LINKAGE SET), układ wykorzystuje jednoczesną pracę 3 serw. Oraz nowość (której nie znajdziemy w innych modelach) oba te systemy pracują metodą PUSH-PULL (pchaj ciągnij) zapewnia to równomierne obciążenie orczyka serwa oraz bardzo dużą precyzję.Przednią ramę w której znajdują się serwomechanizmy sterujące głowicą zamyka specjalne pudełko na odbiornik i akumulatory zamykane na zatrzaski typu samochodowego -cenna innowacja- teraz odbiornik i baterie znajdują się w szczelnym i mocnym zamknięciu. Orginalne jest również mocowanie serwa które steruje pracą wirnika ogonowego a mianowicie znajduje się ono w specjalnym uchwycie na rurze ogonowej skraca to wydatnie długość popychacza i przy demontażu ni wymaga ponownych ustawień.

CENNIK CZĘŚCI ZAMIENNYCH - CALIBER 5

Opcje ofertowe:
OFERTA I
Złożony model Caliber 5 bez silnika i łopat wirnika głównego w cenie 990,-
OFERTA II
Złożony model Caliber 5 wraz z silnikiem Kyosho GX52 bez łopat w cenie 1290,-
OFERTA III
Złożony model Caliber 5 wraz z silnikiem Kyosho GX52 z drewnianymi łopatami w cenie 1390,-

Dane technicze:
               Długość: 1160mm
               Szerokość: 220mm
               Wysokość: 400mm
               Waga: 3100g
               Średnica wirnika głównego: 1340mm
               Średnica wirnika ogonowego: 240mm
               Przełożenia: 9.6:1:5


Części tuningowe do modelu Caliber 5


Koło pasowe drugiego stopnia
przekładni wykonane z aluminium
Brak Towaru

Nowa zębatka (15 zębów) podnosząca obroty wirnika
Brak Towaru

Tuningowany wał wirnika głównego,poprzez przewiercenie została uzyskana większa sztywność a zarazem znaczna oszczędność masy tj. ze 155g została obniżona do 105g
Brak Towaru

Rolki napędowe śmigła ogonowego wykonane z aluminium wraz z nowym wałem przechodzącym przez łożysko wolnego koła.
Cena 180,-

Wentylator o powiększonej powierzchni łopatek i zwiększonej liczbie do ośmiu sztuk, wykonany z aluminium.
Brak Towaru

Ultralekkie mocowanie do serwa ogonowego wykonane z aluminium i płyty węglowej.
Brak Towaru

Nowość Łopaty japońskiej firmy FunTech całkowicie wykonane z węgla o długości 600mm
Cena: 340,-

Nowy większy zbiornik o pojemności 440ml pozwalający na loty do 20min.
Cena 80,-

Nowe łożysko jednokierunkowe w stalowej obudowie o przedłużonej długości, supermocne.
Cena: 150,-

Nowy tryb drugiego stopnia z możliwością wymiany łożyska (patrz obok).
Cena 50,-

Uszczelki sylikonowe do tłumika (2szt).
Cena: 30,-

Miksery pośrednie wirnika głównego.
Brak Towaru

Specjalistyczne cęgi do wypinania i zapinania snapów
Brak Towaru