CALIBER 4
CALIBER 4   Model śmigłowca Caliber 4, został opracowany na podstawie zebranych doświadczeń na śmigłowcu Caliber 30. Model ten jest przeznaczony głównie dla tych którzy już potrafią latać śmigłowcami, chcą mieć model tak samo mocny jak Caliber 5 ale z zachowaniem umiarkowanych kosztów eksploatacyjnych. Moc silnika OS Max 37 w połączeniu z niską masą modelu zapewnia dynamikę śmigłowca Caliber 5.Główne zmiany jakie zostały dokonane to wymiana kabiny na bardziej opływową zaopatrzoną w nowy zestaw naklejek. Zespół centralny (mechanika) została ta sama, ale umożliwiono zastosowanie różnych silników począwszy od silnika OS32SX, OS37SX lub lub silnika firmy Kyosho GX-36. W modelu zastosowano również nową głowicę opartą na rozwiązaniach Calibra 5 i Calibra 3. Model ten tak jak jego poprzednik jest całkowicie łożyskowany w ilości 48 sztuk. Dla jeszcze większej precyzji sterowania otrzymał nową całkowicie metalową tarczę sterującą. Napęd na śmigło ogonowe realizowane jest zbrojonym paskiem zębatym. Tak jak Caliber 3 i 5 model ten ma nowe podwozie całkowicie wykonane z tworzywa wzmocnionego węglem o bardzo dużej wytrzymałości.  
ŚMIGŁOWIEC W LOCIE
ZOBACZ FILM
Kliknij prawym przyciskiem myszki
aby zapisać film na swoim komputerze.
 
GŁOWICA CALIBER 4 Model Caliber 4 otrzymał nową głowicę której rozwiązania konstrukcyjne zostały zaczerpnięte z C5 i C3. Wzmocnione okucia łopat, wał spinający i ułożyskowanie (włącznie z łożyskami oporowymi) zostało zaadaptowane z C5. Natomiast dolna część sterująca tzw. Hiller Padle zostały przeniesione z C3. Konstrukcja ta rozwiązuje problem z prawidłowym mocowaniem łopatek sterujących i ich późniejszym wyważeniem. Cała głowica sterowana jest za pomocą całkowicie metalowej tarczy sterującej.  
STEROWANIE CALIBER 4 System sterowania modelu został oparty na rozwiązaniu CCPM 120 stopni co oznacza że sterowanie tarczą sterującą odbywa się równocześnie z wykorzystaniem trzech serwomechanizmów. Funkcje skoku i wychyleń okresowych odbywają się jednocześnie. Rozwiązanie takie w wydatny sposób poprawia precyzję sterowania ponieważ każdą z w/w funkcji obsługują aż trzy serwa. W przedniej części modelu znajduje się półka do mocowania żyroskopu.  
MECHANIKA CALIBER 4 Modele Kyosho wyróżniają się odmienną konstrukcją przeniesienia napędu tj: posiadają one dwustopniową przekładnię. Pierwszy stopień reduktora jest realizowany paskiem zębatym który sprawia że zespół ten pracuje bardzo cicho oraz eliminuje drgania. Motor z łożem silnikowym ma jedną stałą pozycję co bardzo ułatwia demontaż silnika jak i ponowne mocowanie w ramie.Duże łoże silnikowe wykonane z metalu służy jako dodatkowy radiator ciepła a zarazem usztywnia całą ramę modelu.Duży zbiornik paliwa o pojemności 340ml sprawia że przy ekonomicznym ustawieniu możemy latać do 25 minut.  
PIASTA OGONOWA CALIBER 4 Piasta śmigła ogonowego z nowymi osłonami które otrzymały równoległe wzmocnienia poprawiające sztywność jak i wytrzymałość. Okucia łopat oraz część centralna przeniesiona z dużych modeli klasy 60.  
SILNIK OS MAX OS 37 SZ-H Najnowszy produkt, łopaty produkcji japońskiej, całkowicie wykonane z węgla. Więcej w dziale łopaty do śmigłowców.  
 

CENA MODELU 580,- DOTYCZY ZESTAWU DO SKŁADANIA BEZ SILNIKA I ŁOPAT GŁÓWNYCH (TŁUMIK W ZESTAWIE).

CENA MODELU 980,- W SKŁAD ZESTAWU WCHODZI MODEL CALIBER 4 SILNIK OS MAX 32SX, BEZ ŁOPAT WIRNIKA GŁÓWNEGO.
Rozmiar: 13385 bajtów
SILNIK OS MAX 32SX o pojemności 5,6ccm i mocy 1,32KM idealny napęd do Calibra 4. Silnik o bardzo wysokiej kulturze pracy i niskim zużyciu paliwa.


Dane technicze:
               Długość: 1105mm
               Wysokość: 408mm
               Szerokość: 210mm
               Średnica wirnika: 1220mm -obroty prawe
               Przełożenia: 9:1:4,7
               Waga: 2950g
               Silnik: od 5,8ccm




Specjalistyczne cęgi do wypinania i zapinania snapów
Cena: 100,-

Cena 170,-
Specjalistyczna końcówka do uruchamiania silnika w modelu śmigłowca. Pragniemy zwrócić uwagę
na bardzo dobrze rozwiązaną część tzw. wolnego koła (kliknij na zdjęcie). Wzmocnione łożysko
jednokierunkowe jest chronione za pomocą dwóch łożysk co powoduje że ta część przedłużki jest
praktycznie niezniszczalna. Nadaje się do wszystkich klas śmigłowców spalinowych.
CENNIK CZĘŚCI ZAMIENNYCH - CALIBER 4


RYSUNKI KONSTRUKCYJNE WRAZ Z NUMERAMI KATALOGOWYMI CZĘŚCI
GŁOWICA   RAMA   MECHANIKA   FRONT   CZĘŚĆ OGONOWA

SERWIS ZDJĘCIOWY

Nowe Calibry czekają na swoich nabywców.


Model po wyjęciu z opakowania.


Wnętrze pudełka, zestaw dla zaawansowanych -model do samodzielnego montażu.


Elementy zespołu napędowego, kosz sprzęgłowy, tarcza sprzęgłowa, jarzmo kosza i łożyska.Zespół ten
jest bardzo solidnie wykonany. Kosz sprzęgła wykonany z duralu pracuje na dużych łożyskach (10x19mm)
takie ułożyskowanie zapewnia idealną pracę bez jakichkolwiek niedokładności. Powyżej na zdjęciu tarcza
sprzęgłowa z hartowanej stali o średnicy 42mm. Z lewej strony jarzmo sprzęgła z łożyskami.


Widok na kosz sprzęgłowy z okładziną cierną.


Kosz ze sprzęgłem po zmontowaniu gotowy do dalszego montażu na wale silnika.


Kosz ze sprzęgłem po zmontowaniu gotowy do dalszego montażu na wale silnika.


Nowość !!! Nowy typ wentylatora o powiększonej ilości łopat (12 sztuk) i średnicy 60mm.


Solidne mocowanie wykonane ze stali zapewnia pewne trzymanie wentylatora, w samym wentylatorze
przygotowane wpusty na umieszczenie ewentualnego czujnika obrotomierza.


Bardzo solidne łoże silnikowe z metalowymi rozporami.


Chociaż zestaw podstawowy nie zawiera silnika w naszym zestawie znajduje się dobry, sprawdzony tłumik
wykonany z metalu, pasuje on do silnika OS 37.


Nowy typ tarczy sterującej perfekcyjnie wykonanej z duralu tak wysokiej jakości tarczy sterującej
nie ma nawet model Caliber 5.


Tarcza sterująca w ujęciu od dołu.


Nowy duży tryb drugiego stopnia przekładni o zwiększonym module oraz z stopką mocującą wał
wykonaną z metalu.


Tryb po zmontowaniu.


Nowa rama sterująca w której mocujemy serwa, cenna drobna innowacja w stosunku do poprzedniej
wersji, polegająca na przesunięciu mocowania środkowego serwa do przodu co umożliwiło stosowanie
dużych orczyków zapewniających jeszcze większy zakres wychyleń serwomechanizmów. Ramka otrzymała
dwa dodatkowe punkty mocowania które usztywnieniają ją pod kątem 45 stopni od góry.


Model z silnikiem OS-37SH.