Kyosho Caliber 3            


  Chcielibyśmy przedstawić nowy model śmigłowca firmy Kyosho CALIBER 3. Jest to nowa konstrukcja która bazuje na rozwiązaniach wcześniejszego modelu Caliber 30.Model ten nie zastępuje 30 lecz jest uzupełnieniem oferty helikopterowej firmy Kyosho. Śmigłowiec ten jest skierowany do modelarzy którzy wcześniej nie mieli żadnych doświadczeń z helikopterami a chcą zacząć zabawę w tej dziedzinie modelarstwa. Jego prostota obsługi i regulacji została sprowadzona do takiego poziomu że nawet początkujący modelarz który ma odpowiednio wpisany program do nadajnika poradzi sobie z tym modelem, W Calibrze 3 wszystkie punkty służące do sterowania modelem są tak zaprojektowane że właściwie nie wymagają regulacji (poprzez wykonanie gotowych ustalonych popychaczy wyznaczonych punktów i odpowiednich kątów nastawień). Dopełnieniem całości jest całkowicie nowa głowica która z układem łopatek sterujących stanowi całość i też nie wymaga nastawień. Opiszemy krótko podstawowe zmiany jakie zaszły w stosunku do poprzedniego modelu. Model otrzymał nową kabinę bardzo ładną wzorowaną na Calibrze 5 Poprzednia kabina wzbudzała kontrowersję, raczej nie miała uznania wielu modelarzy ją przerabiało poprzez odcięcie dolnej partii. Jej niezaprzeczalną zaletą było to że w przypadku silnego upadku dobrze chroniła część centralną i elementy sterujące modelu Nowa kabina nadaje modelowi bardzo rasowy i aerodynamiczny wygląd. Mocowanie kabiny do ramy jest identyczne jak w nowym Calibrze 5, superproste zatrzaski, zdejmowanie kabiny to teraz 10 sekund pracy. Również od Calibra 5 zostało zaadaptowane podwozie które teraz jest wykonane całkowicie z tworzywa bardzo elastycznego doskonale sprawdza się w Calibrze 5 to i tutaj na pewno nie zwiedzie. Prawie bez zmian pozostała część centralna modelu tzw. mechanika tj cała rama przekładnie pasowo zębate oraz mocowanie silnika Nie zmienia się bardzo dobrych rozwiązań, możne je ewentualnie uleprzyć napęd pasowo zębaty doskonale zdał egzamin w Calibrze 30. Zmianie uległ cały przód modelu ( część sterująca z pojemnikiem na RC) serwomechanizmy zostały przeniesione jeszcze bardziej do przodu a samo sterowanie zostało zmienione na tradycyjne tzn. serwo skoku pracuje w systemie normal a pozostałe dwa serwa lotek i wysokości pracują również w tym systemie. Serwo skoku porusza całą ramką w której mamy umieszczone serwa lotek i wysokości. Rozwiązanie bardzo podobne jak w Calibrze 5 proste bez zbędnych popychaczy i bardziej zrozumiałem dla początkującego pilota. Prawdziwa rewolucja dokonała się w konstrukcji głowicy część centralna wykonana z tworzywa z okuciami łopat adoptowanymi z Calibra 5 najważniejsze zmiany zaszły w tzw. pręcie sterującym, który teraz nie jest już klasycznym prętem zakończonym łopatkami ale łopatkami umocowanymi na specjalnie formowanej ramce z odpowiednim profilem aerodynamicznym. Rozwiązanie takie uniemożliwia przypadkowe przekręcenie łopatki, odpada również problem z wyważaniem samych łopatek jak i ich precyzyjnym montowaniem od osi wirowania. Teraz cały pręt ma swoje ustalone miejsca i nie wymaga regulacji. Sama ramka sterująca ma również osłony mikserów głowicy i w przypadku kolizji są one osłonięte. Tak jak w poprzedniku wszystkie popychacze obsługujące głowicę mają ustaloną długość która wyklucza popełnienie błędu montażowego. Nowością są również ŁOPATY dołączone do zestawu, które swoją jakością i wykończeniem przypominają łopaty o tradycyjnej konstrukcji (laminatowej) ale znacznie przewyższają je swoją elastycznością.Ich innowacja polega na tym że wytrzymują otarcia, uderzenia o ziemię a nawet bardzo duże wygięcia (na zdjęciu)są one praktycznie nie do zniszczenia. Wiadomo że problemem początkującego pilota nie jest super pilotaż lecz utrzymanie modelu w zawisie i w miarę nauki lot postępowy, i w takim celu zostały te łopaty zaprojektowane, których zadaniem jest wybaczanie pierwszych niepowodzeń w pilotażu.Część ogonowa jest dokładnie taka sama jak w Calibrze 30 i Calibrze 5, jest to bardzo dobre rozwiązanie z napędem pasowym śmigła ogonowego i serwem sterującym umieszczonym na rurze ogonowej. Model został zaopatrzony w silnik GX 36 nową konstrukcję firmy Kyosho z obserwacji jak i doświadczeń z silnikami GX 40 które doskonale pracują w model latających firmy Kyosho mamy nadzieje że i tutaj będą sprawdzać się bez zastrzeżeń.

CENNIK CZĘŚCI ZAMIENNYCH - CALIBER 3
Jeżeli interesuje Cię szczegółowy plan modelu to klikając na RYSUNKI KONSTRUKCYJNE MODELU i ponownie klikając na napis: głowica, rama, mechanika, front, część ogona, silnik otworzy się rysunek konstrukcyjny modelu.


W zestawie znajduje się:
   Zmontowany model śmigłowca z łopatami oraz silnikiem GX36
Potrzebne są:
   Sześcio kanałowe radio z odbiornikiem, 5 serwomechanizmów,
   żyroskop oraz pakiet akumulatorów i ładowarka
Dane technicze:
               Długość: 1105mm
               Szerokość: 220mm
               Wysokość: 408mm
               Waga: 2850g
               Średnica wirnika głównego: 1230mm
               Średnica wirnika ogonowego: 240mm
               Silnik: GX 36 (6ccm, moc 1,3Km)
               Przełożenia: 9,6:1:5
JUŻ W SPRZEDAŻY !!!









Specjalistyczne cęgi do wypinania i zapinania snapów
Cena: 100,-
SERWIS ZDJĘCIOWY

Nowa dostawa Calibrów.


Caliber 3 zapakowany w estetyczne pudełko o niewielkich rozmiarach 17x70x38cm.


Model po otwarciu opakowania.


Naklejki na kabinę śmigłowca.


Część przednia modelu, z widokiem na miejsca mocowania serwa skoku i gazu.


Kolejna nowość wzorem Calibra 5, Caliber 3 otrzymał zamykany pojemnik na odbiornik i akumulatory,
zapewnia to doskonałą ochronę sprzętu RC a także wysoką estetykę montażu.


Zatrzask zamykający pudełko na wyposażenie RC.


Widok ogólny na mechanikę śmigłowca


Mechanika z widokiem na duży zbiornik o pojemności 340ml.


Widok na prawą stronę modelu z nowym silnikiem GX-36.


Widok na lewą stronę modelu z silnikiem GX-36.


Widok na duży i wydajny wentylator silnika.


Wentylator silnika głównego o dużej średnicy zewnętrznej.


Kolektor wydechowy-tłok typu pierścieniowego.


Duża głowica silnika ułatwia odprowadzenie ciepła.


Widok ogólny na duże solidne łoże mocujące silnik z koszem sprzęgłowym i wentylator.


Nowy typ tłumika całkowicie wykonany z metalu.


Część centralna z orczykami kątowymi sterującymi metodą push-pull tarczą sterującą.


Widok na część centralną głowicy.


Tarcza sterująca z pomocniczą podziałką kątową która ma odpowiednio wyznaczone punkty z wyszczególnionymi
właściwymi kątami natarcia łopat dla początkujących pilotów w trzech podstawowych zakresach 0 , +4 i +8 stopni.


Nowość, łopatka sterująca jest całkowicie zintegrowana z prętem sterującym, ma ona jedną stałą
pozycję nie trzeba jej wyważać i regulować.


Rewelacyjne łopaty wirnika głównego, które swoją jakością i wykończeniem przypominają łopaty
o tradycyjnej konstrukcji (laminatowej) ale znacznie przewyższają je swoją elastycznością.
Ich innowacja polega na tym że wytrzymują otarcia uderzenia a nawet bardzo duże wygięcia (na zdjęciu)
są praktycznie nie do zniszczenia.


Super mocny i pewny uchwyt nie wymaga żadnych podkładek
a zarazem zapewnia bardzo dobre trzymanie w okuciu


Super mocny i pewny uchwyt nie wymaga żadnych podkładek
a zarazem zapewnia bardzo dobre trzymanie w okuciu


Nowy atrakcyjna kabina modelu.


Przekładnia śmigła ogonowego z nową wzmocnioną obudową, oraz okucia łopat śmigła ogonowego,
jak zawsze w Calibrze, klasy 60.


Model prawie gotowy do lotu.


Proszę zwrócić uwagę że w przeciwieństwie do prototypu model seryjny otrzymał całkowicie nowy
lepszy tłumik wykonany z metalu, identyczny konstrukcyjnie jak w Calibrze 5.

-->